MUMSFILIBABA

Vad är mumsfilibaba undrar ni ? Jo, en långpannekaka, som också kallas kärleksmums! Den har säkert många namn, men varför vi i vår familj kallar den "mumsfilibaba" det vet jag faktiskt inte. Den är ju mumsig men filibaba, var kommer det ifrån?Säkert Marie som döpte den när hon var liten! Nu är det iallafall så att Linus fyller 8år på tisdag och ska ha två kalas, ett på söndag och ett på sin födelsedag. Mia frågade om jag kunde baka  till kalasen och det klart att gjorde. När jag ändå var igång så bakade jag en plåt med kolakakor också. Varsågoda! När Maries kompis Veronika var liten så brukade hon få kolakakor i present av mig, hon älskade mina kolakakor. Ja, jag bakade nog till henne ända upp i 20-årsåldern!!!

Hoppas att det ska smaka gott? Jag får väl baka en omgång till mig själv
en annan dag. Har varit hos frissan idag också, klippt mig och färgat slingor,
så nu är jag som man säger "en dum blondin". Igårkväll var vi och hämtade våran kamera i Jönköping
har ju haft den på lagning. Ny kamera som går sönder efter ett par veckor! Stor skam! Nu får vi hoppas att den håller över helgen så jag kan ta många kort på Ålandsresan. Skulle inte förvåna mig om dom utlovar stormvarning
imorgon, fast jag tror inte vi märker mycket av det iallafall!!!!! Funderar på att göra en kycklinggryta till kvällen, ett glas rött till det är inte dumt. Vi får se!

Kommentera här: