Kurs

Jaha, nu har man suttit på skolbänken igen, ja kanske inte direkt skola men väl utbildning till Arbetsplatsombud.  Jag tror vi var 14 st. som ska försöka få in lite fackligt i skallen. Nej, skämt å sido, vi ska träffas 10 gånger för att lära oss om lagar, rättigheter och skyldigheter och vad vi har för roll som AO. Jag tror det kommer att bli jätteintressant, bara detta att träffa andra människor och byta erfarenheter få lite tips och idèer  är nyttigt. Johanna Svensson och Elisabeth Karlsson är det som håller i utbildningen nästa gång ska vi träffas på Fonusakademin ska bli intressant. Att få se en helt annan arbetsplats skadar inte. Var ganska trött i huvet när jag kom hem!! Vi stack ner till Tidaholm en sväng ikväll, Mia var på kurs men Fredrik och barna var hemma. Det vankades hemmagjord pizza, mmm. va gott!! Malan hade lärt sig att säga "papa"! !!! till Mias förtret. Hon höll igång hela tiden vi var där, att känna på morfars mustasch va spännande men bara lite otäckt! Läste 2 kapitel ur en bok för dom stora ungarna innan vi åkte hem. Nä, nu måste jag ta en paus och gå och dricka vatten, att man kan bli så förbaskat törstig efter att ha ätit pizza?  Nu har jag släckt törsten med både vatten och kaffe och tittat till "han i soffan", fotboll på teven vad annars? Nej, nu ska jag gå och ta en titt i Allas det är ju onsdag! "Lille patteklappardan" enligt vissa!!!

1 Sara:

skriven

Hej! Vad roligt att hitta Maries bloggmamma här! Hoppas allt är väl med er!
Kram kram

Kommentera här: