JULPYNTA

Vaknar klockan 9, jag som skulle gå upp tidigt,ja,ja, det hinns väl ändå.Börjar damma, torka, va "sketigt" här va! Fram med alla juldukar och tomtar, ja tänk, vad det kan göra underverk! Golvena sparar jag till ikväll för då får jag vara ifred för "grabbarna" ska ta sitt årliga bastubad, undrar vem som blir fullast i år? Jag och Essa gör julafint hos Inga i eftermiddag,ifjol så försvann hennes röda julmattor till köket, så vi har letat men ack nej, vi har inte hittat dom. Jag dammsuger stora hallen, där står en stor byrå, får väl ta lite under den också men vad nu då? kommer inte in med dammsugarmunstycket, det ligger nåt i vägen! Döm om min förvåning när jag tittar under, där ligger Ingas mattor!!! Gapflabb! Ni skulle sett Essas min, hon som gått och köpt nya mattor till Inga i julklapp! Bingo! Hem igen, S-O ska göra skinkmackor till grabbarna, inte bara dricka alltså. Puh, nej jag orkar inte torka golvena, sätter mig framför tv:n istället. Ann-Britt kommer in en stund och tjatar lite "skit" hon skjutsade bort Urban som också skulle vara med och basta. Vid 11-tiden kommer det in 4 något överförfriskade grabbar in, en påstår han har ont i halsen (får lite medicin för detta) en blir hämtad av sin fru (inga protester här inte) en håller på att ramla av stolen,(min gubbe) den som skötte sig bäst var Urban (men han hade ju inte varit med så länge). Nej, nu är det sängdags, för imorgon är det mycket att göra, vi ska fira julafton på söndag här med barn och barnbarn, så egentligen var det ju dumt att städa innan!!

Kommentera här: